Spells and Charms

プログラミング(呪文学)の学習記録。

My friends invited me to her "friendsgiving party". It was so beautiful. It was actually vegan party, but I made regular meal and vege one. Oh that seemed to be fine because I didn't know that was vegan party but..I felt bad. While Japanese cuisine is getting more popular all over the world as healthy foods, we don't know about vegan well. Of course vegan and healthy is tottally different though. What is healthy? The answer differs people to people for sure. Vegan and Vegitarian have some belief. About society, religion, plamet, environment, and so on.

I don't mean which is th best. I would say everybody can choose their attitude for foods.

---

昨日はサンクスギビングの一環であるフレンズギビングに呼んでもらったので行ってきた。その子はヴィーガンなのだけど、私はなにか日本のものがおもしろいかなとおもって、焼きそばをもっていったけど、一応肉なしのベジと肉入り普通のものをもっていった。 誰も普通のほうをたべてなかったので、ヴィーガンだったんだなあ。別にしらなかったんだから仕方ないけど、まあスマン、って感じになりました。世界的に日本食がヘルシーな食事として流行っている一方で、私たちはその捉えられ方を知らなかったりします。ヴィーガンベジタリアンは思想的に選んで行っている人も多いので一概に、健康志向と一言では言えないのですが、野菜を多くつかった日本食はヴィーガンの人たちにも結構人気です。特に醤油や味噌、豆腐などがとてもメジャー。しかし日本はヴィーガンの文化もまだまだ浸透していないので、オリンピックのときなど大変だろうなーと思ったりします。

私は全然ヴィーガンでも菜食でもないのですし、どれがベストとはいいません。選ぶのは自由です。