Spells and Charms

プログラミング(呪文学)の学習記録。

The flexibility/ 融通が利く仕事

f:id:ahochauyo:20180919202737j:plain

Little by little, I am recovered. I had slight pain in my throat, but it seems to be going away. Today, I will have a job interview for a freelance cleaner of Airbnb. I heard that it is managed by an app, and it shows the schedules and places. I can choose to accept/decline whichever I like. Minimum wage is $14/ hour here in Toronto, but the company pays &18/ hour. The work time is generally three hours for one cleaning. The best point for me is the flexibility. I have other jobs. One of those might be cut some shift in winter. The other one, I don't like it. Also, I want to spend my time for learning and working in my house. So many things. I need some way for income but I don't want to work when I don't need to.

---

のどの怪しげな痛みは回復に向かっている気がする。このまま消えて欲しい。

今日はジョブインタビューがある。ここにきてまた仕事探し?というなのだけど、心の安定のためにも早めに動いたほうがいいかと思って。カフェには冬場はシフトが減るよと言われているし、サラダ屋の仕事は好きではない。基本休憩がないしめちゃくちゃだ。オンタリオの最低時給は14ドルだけどその仕事は18ドル。仕事はAirbnbの仕事。全部アプリで管理されててタイムラインに表示される新規案件に、行くか行かないか選べばいいだけ。なのでカフェの仕事が減らされて、ちょっとお金がやばそうと思えば増やせるし、逆にそれまでは週1とかでいいかなって思っている。どうしても嫌ならサラダ屋もやめたらいいと思える。そこまでフレキシビリティの高い仕事は今までやったことがないので、どんな感じかみてみたいというのもある。ウーバーや、ウーバーイーツなど、こっちではかなり普及しているので、そういう働きたい時にだけ働くという働き方は結構すすんでいる。この会社は世界各国で急成長中なので、他の国に言った時にも実績としてかけたらいいのに、という思惑もあるっちゃある。いずれにせよ必要な時に確実にお金がはいり、働きたくない時にはアプリで拒否すればいいだけ、という融通の効き具合はなかなか良さそうだ。