Spells and Charms

プログラミング(呪文学)の学習記録。

Don't stop thinking./ 今日が人生最大に若い日。やるなら今からしかない。

f:id:ahochauyo:20180928212242j:plain

昔家でカルカソンヌしたときの写真

These busy days have gone away! And I am completely recovered. I need to refresh so I had my hair cut from long length below scapula to collarbone at a salon. A Japanese stylist is there. He is going to go to the UK for two years from next week using YMS. Before coming to Toronto, he worked in Australia. A special skill is helpful for living foreign countries. I had thought nothing but entering university when I was in high school. That means I stopped thinking, right? I deeply regret it. So I have to learn programming as soon as I can.

---

久々の休日でやっとゆっくりできたのと、頭痛が完全になくなって回復したら、なんだかリフレッシュしたい気分になったのでバッサリ髪をきってきました。肩甲骨くらいまであったロングから、鎖骨あたりまでのロブに。さっぱり〜。サロンには日本人のスタイリストさんがいて、来週からイギリスのロンドンにワーホリ2年行かれるそうで、トロントの前はオーストラリアにワーホリされてたそうです。やっぱり特別なスキルがあるって、海外に住むにはほんと重要。ちいさいころから英語圏の本や歌が大好きで、海外に憧れがあったのに、自力で本当にいけるなんて夢のようなことだろうと自分で決めつけて、自分が高校生のときは大学に入ることしか考えてなかった。思考停止。私の場合母が亡くなったり父の借金がすごかったりと家庭の事情がかなり大変だったので、「普通」にすることで精一杯だったし仕方ないよね、とちょっと昔の自分を慰めたくもなるけれど、、。でもやっぱり思考停止ですよね。なので、時間のある今、最速でプログラミングを学んで、来年につなげていかないとなと思っています。