Spells and Charms

プログラミング(呪文学)の学習記録。

My favourite/ 結構好きなこと

f:id:ahochauyo:20181001210039j:plain

木の葉の色が秋めいてきました

Good morning! I've started to read "The power of when" like I said testerday. Only for looking through raghly some contents which relate to my and mu husband's type. My type is Lion, and his type is Bear. And now I am thinking the best way for us. This is what I lke. I like this fase really much. I like to arrange everything for me or us. When I arrange some way for me or us, there are two important things. First one is "Practical" and "Continuable". Perhaps I have wrote here before though, I am a Rebel, according to the Four tendencies quiz by Gretchen Rubin.  Rebel lives on ther own way. This is totally how I have lived. I am enjyoing to experiment some tips which seem to maximaize my potential and our life.

---

さっそく昨日紹介した"The power of when"を読み始めました。といってもまずは自分に関係のあるところにざっと目を通しただけ。私はライオンで夫はクマでした。そして今はどうするのがいい自分たちの生活にフィットして続けられるかなという視点で、どうアレンジしていくかを考えているところ。このフェーズが私が一番好きなパートです。このアレンジをするときに大事にしていることがふたつあって、「現実的」で「継続可能」なプランにアレンジすること、というなんとなくの指標があります。だいたいの場合は、ある程度端折る、飛ばす、簡単にするなどが必要になってきます。やることが大事なんで、細かいことはいっかなということになるかと思います。もしかすると以前こちらで書いたことがあるかもしれないのですが、私はGretchen Rubin氏のthe Four tendencies quizというクイズでRebelタイプに分類されます。このタイプには「自分なりに」というのが結構重要みたいでして、まさに自分の生き方だなと思ってすごく信頼している本でもあります。ちょっとマニアックな話になってしまいましたが、要するに、自分や自分たちの生活の質を高めてくれるような、元からあるポテンシャルを最大限に活かすようなそういう方法を、実際の生活内でちょこちょこ実験するのがすごく好きなのです。